Mers bun si sanatos - Poti slabi mergand pe jos?

Traim cu ideea ca trebuie sa muncesti din greu in sala de sport in fiecare zi sau sa alergi zeci de kilometri pe luna pentru a scapa de cateva kilograme. Ce ar fi daca ti-am spune ca poti slabi doar mergand pe jos?

Urmeaza doar cateva reguli simple si vei putea arde calorii intr-o iesire la tara impreuna cu familia sau in drum spre munca.

chuze1SPACE

Mersul pe jos si pierderea in greutate

Mersul este un mare ajutor in pierderea in greutate. Nu crezi?

Cum sa slabesti mergand?

Fiecare pas conteaza si oriunde te plimbi, faci ceva bun pentru corpul tau. Ideal pentru pierderea in greutate, cu toate acestea, este sa mergi cel putin patruzeci de minute intr-un ritm usor rapid.Daca iti verifici ritmul cardiac pe un smart watch, incearca sa te  mentii in jurul valorii de 70% din frecventa cardiaca maxima. Mersul prea lent sau prea rapid poate fi contraproductiv. Daca ai dealuri sau scari de-a lungul traseului, cu atat mai bine. De asemenea, este mai placut pentru corpul nostru sa se plimbe in aer liber decat intr-un oras plin de poluare.

Daca urmaresti numarul de pasi pe zi, minimul absolut pentru sanatate este de 5000 de pasi pe zi. Daca vrei sa mergi si sa slabesti, incearca sa mergi cel putin 8000 - 10,000 de pasi pe zi. Te sperie acest numar? Vei vedea ca dupa o plimbare in parc, pasii se vor aduna cat ai clipi.

La inceput s-ar putea sa te simti fortat sa mergi, dar in curand vor deveni ritualul tau. Incepe cu o plimbare de 40 de minute de doua ori pe saptamana si adauga treptat mai multe ture.

CHUZE2SPACE

Mersul pe jos si pierderea in greutate

Mersul este un mare ajutor in pierderea in greutate. Nu crezi?

Cum sa slabesti mergand?

Fiecare pas conteaza si oriunde te plimbi, faci ceva bun pentru corpul tau. Ideal pentru pierderea in greutate, cu toate acestea, este sa mergi cel putin patruzeci de minute intr-un ritm usor rapid.Daca iti verifici ritmul cardiac pe un smart watch, incearca sa te  mentii in jurul valorii de 70% din frecventa cardiaca maxima. Mersul prea lent sau prea rapid poate fi contraproductiv. Daca ai dealuri sau scari de-a lungul traseului, cu atat mai bine. De asemenea, este mai placut pentru corpul nostru sa se plimbe in aer liber decat intr-un oras plin de poluare.

Daca urmaresti numarul de pasi pe zi, minimul absolut pentru sanatate este de 5000 de pasi pe zi. Daca vrei sa mergi si sa slabesti, incearca sa mergi cel putin 8000 - 10,000 de pasi pe zi. Te sperie acest numar? Vei vedea ca dupa o plimbare in parc, pasii se vor aduna cat ai clipi.

La inceput s-ar putea sa te simti fortat sa mergi, dar in curand vor deveni ritualul tau. Incepe cu o plimbare de 40 de minute de doua ori pe saptamana si adauga treptat mai multe ture.

De ce sa alegi mersul pentru a slabi?

  • Poti merge oricand si nu ai nevoie de nimic. In concediu, pauza de masa, dupa cina. Ori de cate ori poti si oriunde poti. Pune-ti pantofi confortabili, imbraca-te si hai sa ardem calorii. Pantoful este foarte important pentru confortul mersului. Ai grija de alegere si obtine un pantof care intr-adevar nu te strange si are suficient spatiu in varf. Alege perechea ideala!
  • Iti vei cunoaste altfel casa si te vei bucura de fiecare moment. Vei vedea ca daca mergi pe acelasi drum pe care il parcurgi in mod normal pana la munca, vei observa o multime de detalii si vei face calatoria mai placuta. Poti alege sa mergi pe una dintre strazile laterale si vei descoperi farmecul ascuns al orasului tau. 

  • Vei vizita locuri care sunt interzise transportului. Munti, paduri, pajisti ... toate sunt locuri la care nu poti ajunge decat pe jos. Senzatia calda pe care o ai cand stai deasupra unui munte, sa stii ca l-ai urcat singur si ca te bucuri de privelistea uluitoare este pur si simplu de neinlocuit.

  • Nu iti vei supraincarca articulatiile si nu vei crea dezechilibre. O multime de sporturi si exercitii dezvolta cerinte mari pentru sistemul musculo-scheletic.
  • Nu trebuie sa inoti in propria transpiratie sau sa gafai inca o ora după antrenament. Pentru pierderea in greutate eficienta, nu este necesar sa storci fiecare antrenament la maximum. Este ok si daca te intorci acasa, dupa ce ai mers o ora intr-un tricou uscat, pentru ca este mai confortabil asa pentru oricine, decat sa te simti ca dupa un dus si sa mirosi ca o locomotiva dupa douazeci de minute de alergare.

CHUZE3SPACE

Plimbare si calorii

Ceea ce te intereseaza cel mai mult este cat de multe calorii arzi in timp ce te plimbi.

Daca luam un om obisnuit care cantareste 80 de kilograme si il trimittem pentru o ora de mers intr-un ritm relaxat de 5 kilometri, pe ora va arde peste 300 kcal. Ca idee, este echivalentul a doua rulouri  si jumatate de paine alba. Pentru o ora frumoasa in mediul rural inca o recompensa frumoasa, nu?

Viteza medie de mers

Viteza medie de mers a unei persoane este de aproximativ 5 kilometri pe ora.

Viteza de mers pentru pierderea in greutate variaza de la o persoana la alta in functie de greutate, performanta si sanatate. Prin urmare, determinati viteza de mers ideala pe baza ritmului cardiac.

Mersul cu bete

Mersul cu bete, cu conditia sa le utilizezi corect, arde cu pana la 20% mai multe calorii decat mersul fara ele. Vei implica mai mulți muschi - pe langa picioare, vei pune si mai mult accent asupra muschilor bratelor si spatelui. Pe masura ce mergi in jos pe munti, te vor ajuta sa distribui fortele mai bine si nu vei fi tulburat de dureri de picior sau de genunchi.

Ajusteaza betele in functie de inaltime. Multiplica inaltimea cu un factor de 0.68 si vei obtine inaltimea ideala pentru bat. Cand mergi, asigura-te ca batul este intr-un unghi drept fata de antebrat . De asemenea, fii atent la coordonarea mainii opuse cu piciorul opus.