Cross Training - cum sa incepi si cum sa iti pregatesti un plan de antrenament

Cross Training - cum sa incepi si cum sa iti pregatesti un plan de antrenament

22. 3. 2021 6 min. de lectura

Gimnastica, atletism, haltere. Esti atras de o pregatire variata, care este intotdeauna diferita? Alatura-te comunitatii iubitorilor de Cross Training.

Cand introduci „Cross Training” intr-o cautare pe YouTube, vei gasi videoclipuri cu sportivi care merg in maini, se lupta cu o bara grea, fac cantitati nesfarsite de burpee si ajung la limita fortei lor mentale si fizice in competitii. Vei gasi, de asemenea, videoclipuri cu oameni de toate varstele, inclusiv varstnici si copii mici, care se bucura de o lectie Cross Training intre bare si cutii intr-un cadru distractiv de grup. Desi videoclipurile sunt diferite la prima vedere, veai vedea aceleasi elemente in toate: emotii reale, pasiune si bucurie. Iar despre asta este vorba in Cross Training: sa te distrezi, sa-ti atingi obiectivele si sa fii cea mai buna versiune a ta.

CrossFit lesson - hadstand push-ups

Ce este Cross Training?

Cross Training-ul a fost creat in SUA, la mijlocul anilor `90, ca un antrenament functional, care sa pregateasca corpul pentru orice fel de exercitiu fizic. Combina gimnastica, antrenamentele intense, powerliftingul, halterele si atletismul. In zilele noastre, este un mod larg de antrenament care dezvolta viteza, rezistenta, forta, explozivitatea si duritatea mentala. Ai putea spune ca te va pregati pentru o multime de sarcini in viata de zi cu zi.

Cross Training are propriul Campionat Mondial. In multe tari, poti gasi, de asemenea, diferite curse regionale mai mici, la care poate participa oricine care s-a antrenat deja si doreste sa-si compare punctele forte cu alti indivizi pasionati sau care sa vina doar sa se bucure de atmosfera incredibila a acestor evenimente. Vrei sa faci parte din aceasta comunitate uimitoare? Vrei sa te perfectionezi in toate sporturile posibile si sa-ti depasesti limitele? Hai sa incepem!

Cum sa incepi cu Cross Training

Cross Training este despre comunitate. Oamenii imi spun deseori ca le este teama sa vina cu o idei sau exercitii noi, deoarece cred ca este o comunitate inchisa, care nu ii va accepta niciodata, ci va rade de ei sau asa mai departe. Data fiind experienta mea, te asigur ca nu vei gasi niciunde un sprijin de echipa mai mare pentru noii membrii decat in comunitatea CF. Motto`ul Cross Training este ca ABSOLUT oricine poate face asta. Si este adevarat - chiar oricine poate!

 

LECTII PENTRU INCEPATORI

Cele mai multe sali de sport certificate Cross Training ofera cursuri OnRamp pe care un incepator trebuie sa le urmeze inainte de a putea participa la o lectie completa Cross Training. Acest curs se concentreaza pe tehnica tuturor exercitiilor de baza (cum ar fi haltere, gimnastica sau exercitii cu kettlebell) si pe imbunatatirea treptata a fitnessului (in pregatirea pentru antrenamente mai solicitante care te asteapta mai tarziu in lectiile Cross Training). Antrenamentul se desfasoara intr-un grup mai mic de oameni, unde antrenorul acorda atentie in mod individual fiecaruia si imbunatateste tehnica de efectuare a fiecarui exercitiu. Multe sali de sport ofera, de asemenea, o optiune individuala de antrenament, doar cu tine si antrenorul tau. Nu poti merge la o lectie fara sa urmezi un curs OnRamp. Chiar daca crezi ca esti experimentat, este bine sa parcurgi toate lectiile, deoarece o multime de miscari sunt unice pentru Cross Training si este necesar sa stapanesti tehnica pentru a preveni accidentarea.

LECTII CF COMPLETE

Dupa ce ai finalizat cursul pentru incepatori, poti lua lectii complete Cross Training. Fiecare lectie este precedata de o incalzire, stretching dinamic, exercitiu pentru elemente individuale, haltere, exercitii cu barele (genoflexiuni, ridicari), gimnastica, exercitiu la bara orizontala, etc. Desigur, zilnicul WOD (workout of the day) este o parte inseparabila a lectiei CF. In timpul WOD, masori timpul sau numarul de ture sau repetari. Te poti gandi la el ca la un antrenament de circuit. Te vei familiariza cu abrevieri ca DU (double unders), C&J (clean and jerk), TTB (toes to bar), HSPU (headstand push-up), PHS (overhead squat) si, in general, vei invata sa lucrezi cu un grup de oameni excelenti, concurand cu ei pentru a atinge cel mai bun timp sau cel mai mare numar de repetari, etc.

LECTII DE GIMNASTICA SI HALTERE

Daca esti interesat in a-ti dezvolta si imbunatati abilitatile, este bine sa adaugi si lectiile de gimnastica si haltere in antrenamentul tau si la tehnicile in detaliu ale exercitiilor individuale.

EXERCITII PENTRU ANTRENAMENT INDIVIDUAL SI SESIUNILE DE ACASA

Pentru ca Cross Training-ul este un antrenament ce se realizeaza mai mult cu greutatea corpului, il poti face foarte usor si acasa sau afara. Lasa-ma doar sa iti recomand woddrive.com unde poti gasi diverse antrenamente bazate pe exercitii in care se foloseste doar greutatea corporala, discuri sau alte echipamente. De-asemenea, acest website este la indemana atunci cand te antrenezi singur la sala. Sunt mii de variante WOD, asa ca lasa-ti imaginatia sa zburde. Important este sa te bucuri de antrenament!

 

Imbracaminte si pantofi pentru Cross Training

Ca incepator, nu ai nevoie de echipamente speciale. Imbraca-te in ce te simti confortabil si incalta orice pantof fitness. Cand Cross Training devine pasiunea ta, te vei echipa treptat cu cele mai bune produse.

Cei mai bune pantofi Cross Training sunt din colectiile Reebok Nano si Nike Metcon. Poti purta orice iti doresti: tricouri barbatesti cu inscriptii si pantaloni scurti sport, tricouri pentru femei si pantaloni scurti FLEO sau colanti Nike Pro.

Incaltaminte Cross Training    Imbracaminte Cross Training

Echipament Cross Training si suplimente alimentare

Poti imprumuta toate echipamentele necesare direct de la sala. Este bine sa-ti cumperi propria franghie si o rola de spuma sau o minge pentru masarea punctelor dure.

Corzi Cross Training     Instrumente masaj 

Cross Training si dieta

La fel ca orice sport, chiar si Cross Training merge mana in mana cu dieta potrivita. Fara o alimentatie adecvata, nu poate exista o performanta de 100%. Mananca alimente reale neprelucrate, fii atent la echilibru si la suficienti macronutrienti. Poti urma motto-ul Cross Training: „Mananca carne si legume, nuci si seminte, niste fructe, putin amidon si fara zahar. Mentine aportul la nivelul care sa sustina exercitiile fizice, dar nu si grasimea corporala”.

Vrei sa afli mai multe despre Cross Training? Citeste articolul nostru: 5 intrebari pentru iubitorii de Cross Training.

 

 


 


EXERCITIU